Dag 11 tm 20 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonard Lugtenburg - WaarBenJij.nu Dag 11 tm 20 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leonard Lugtenburg - WaarBenJij.nu

Dag 11 tm 20

Door: Wibus en leos

Blijf op de hoogte en volg Leonard

20 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 11
Zaterdag! Heerlijk fris en fit worden we rond 6u weer wakker. En maken van de gelegenheid gebruik om lekker te douchen en onze kleding te wassen nu we toch op een camping staan. We ontbijten en vertrekken richting de bloukrans brug. Dit is de hoogste bungeejump brug ter wereld en he kunt hier een paar honderd meter naar beneden springen als je wilt. Wibo dat we graag. Bij aankomst blijkt het al vol
Te zitten voor die dag en gaan we dus iets anders opzoeken. We bezoeken Jukani wildlife sactuary. We zien hier allemaal soorten wilde katten zoals leeuwen, tijgers , hyena's, puma, leopard, jachtluipaard en nog veel meer. De gids die ons langs al de grote in het wild afgeheinde verblijven leid vertelt ons honderduit over de beesten en hoe deze leven in afrika of andere landen. Het is misschien niet zo spannend als een safari maar zeker eeg leerzaam. We begrijpen nu ook de wildparken beter en waarom je sommige dieren daar maar zelden ziet. Na de tour rijden we door naar het plaatsje Plettenberg Bay. We eten hier een dikke hamburger en heerlijke spareribs! En whatsapp bellen eventjes met Arie-willem plug! Handig dat wifi:p Met een volle buik gaan we op pad om een goed kampeerplekje te zoeken waar we 2 nachten kunnen staan. We belanden die avond in Sedgefield op een landweggetje dat naar de kust leid. We staan dus echt met uitzicht op de Indische oceaan! We koken een heerlijk prutje en genieten van het kampvuur. Je verwacht het al natuurlijk maar ook
Vanavond worden we gestoord. Twee keer zelfs, een lokale natuurbeheerder komt langs om te kijken of er mensen zijn die vissen zonder vergunning en verteld ons dat we niet mogen stoken hier. Maar goed hij is de moeilijkste niet en staat het toe als we het straks netjes opruimen zodat je niks ziet. De best man is niet de slimste want hij staat al zon 10minuten met ons te praten terwijl er een joekel van een tent voor zijn neus staat, zegt ie: oh you're gonna camp here? We knikken en vertellen wat we al weken doen. Nee maar dat kon echt niet we moesten maar naar de camping verderop gaan. Gauw beginnen we over hoe mooi afrika is en dat de mensen altijd zo lief zijn. Uiteindelijk vind hij het goed dat we blijven staan en zegt zoiets als naja je moet het dan zelf maar weten. We genieten nog een poosje van de golven die we horen slaan op de kust en kruipen in de tent. Eenmaal goed en wel in slaap komt de volgende lastpak, dit x is het de wind en regen die ons wakker houdt. De tent wordt haast plat geblazen en de regen doet er nog een schepje bovenop. In onze onderbroekjes en duffe slaapkoppen kruipen we naar buiten spannen de tent zo goed en kwaad als het gaat en doen een nieuwe poging om te slapen. Gaaf he kamperen? Haha het mag de pret niet drukken we slapen de rest van de nacht als roosjes.

Dag 12
Vandaag is het zondag! En dan gaan we natuurlijk naar kerk

• 21 Juli 2015 - 17:29

Hedy: